Bedriftsvilkår

Opprettelse av bedriftskonto

For å kunne opprette bedriftskonto, så må du ha registrert en personlig konto og være logget inn.

Ved innmelding må du registrere deg ved å oppgi navn, e-postadresse og telefonnummer. Du er selv ansvarlig for at opplysningene du oppgir om deg selv er korrekte og oppdaterte.

PRIVATE BEDRIFTER ELLER ORGANISASJONER

  • Gå til dominos.no/registrer-bedrift.
  • Logg inn dersom du ikke allerede er logget inn.
  • Søk opp organisasjonen ved hjelp av navnet eller organisasjonsnummer.
  • Du må bekrefte hvem du er og at du med din stilling har rett til å opprette en bedriftskonto på vegne av selskapet.
  • Du må samtykke, og godta våre vilkår og betingelser for å opprette en konto.
  • Fullfør registreringen (kontoen opprettes umiddelbart).

Last ned brukerveiledning her.

KOMMUNALE ELLER STATLIGE VIRKSOMHETER

  • Fyll ut følgende skjema
  • Vi oppretter og kobler virksomheten til hovedenhet for fakturering.

Bestilling og levering

Ved bestilling gjennom DP Norway AS (Domino's Pizza) nettside eller app, sendes bestillingen inn slik den legges inn av deg til din valgte Domino's avdeling. Ved kjøp hos Domino's som bedriftskunde gjelder vanlige bruksvilkår.

  • Bestillinger på mer enn 25+ pizza må gjøres minst 24t i forveien på nettsiden eller via appen.
  • For bestillinger på mer enn 30+ pizza må vi bistå dere. Ta kontakt, så hjelper vi dere.
  • Om dere skulle ønske levering utenfor våre ordinære leveringsområder eller åpningstider, så skal vi prøve å etterkomme om det lar seg gjøre! Ta kontakt, så får dere hjelp.

Betaling

Når du har registrert deg som bedriftskunde, har du mulighet til å handle med kredittkort, vipps eller faktura.

Fakturabetaling

  • Betalingsvilkår ved fakturabetaling er 14 dager netto.
  • EHF fakturering er standard og dersom bedriften ikke kan motta EHF ennå, vil vi sende pdf-faktura på oppgitt e-postadresse ved registrering.
  • Kunden er ansvarlig for å legge inn ønsket "fakturamerknad" ved bestilling. Fakturamerknad kan justeres fra gang til gang eller legges inn som fast merknad dersom ønskelig via "mine-sider".
  • Administarsjonsgebyr tilkommer på 36 kr per faktura. Gebyret dekker en del av kostnader i forbindelse med fakturering.
  • Ved for sen betaling belastes du et gebyr på 150 kr per påminnelse samt en forsinkelsesrente i henhold til statens satser av det til enhver tid utestående beløpet.

Søknad om kreditt

Søknad om bedriftskonto registreres av søker på vegne av selskapet, ved å bekrefte hvem du er og at du med din stilling har rett til å opprette en bedriftskonto på https://www.dominos.no/registrer-bedrift.

Bedriftens kredittverdighet avgjør hvor mye kreditt du kan få. Kreditten fastsettes på grunnlag av Bisnodes (Dun & Bradstreets) kredittvurdering. Ved opprettelse av bedriftskonto, så foretas det en automatisk kredittskjekk og ved innvilget kreditt, så innvilger vi kr 10 000. Organisasjonens administrator/ kontaktperson vil bli varslet via e-post etter utført kredittskjekk. Ved ønske om høyere eller lavere kreditt søker man som admin via "Mine side / administrer konto", hvor det vil utføres en ny automatisk kredittsjekk.

Domino's har rett til å nekte åpning av konto uten å oppgi grunn, men dere står fritt til å søke om ny kreditt på et senere tidspunkt. Ta kontakt med oss under normal kontorstid hvis du har spørsmål om din kreditt hos Domino's for bedrift.

Rett til å si opp kreditt

Domino's har ubegrenset rett til, uten forhåndsvarsel, å omprøve, senke den aktuelle kredittgrensen eller si opp kontoen før tiden samt kreve umiddelbar betaling dersom det er rimelig grunn til å tro at kjøperen ikke kommer til å oppfylle forpliktelsene overfor kontogiveren.

Omstendigheter som gir Domino's rett til å handle som nevnt over, er bl.a. følgende:

  • Kjøperen har fått endret kredittvurdering hos kredittopplysningsselskapet.
  • Kjøperen har fått nye betalingsanmerkninger eller gjeld til namsfogden etter at kreditten er innvilget.
  • Kjøperen har overskredet den innvilgede kreditten.
  • Kjøperen har fakturaer som har forfalt.

Klager

Når bestillingen er sendt til oss, kan den ikke endres eller avbestilles og feilbestillinger vil ikke refunderes. Du er selv ansvarlig for å kontrollere at bestillingen er slik du ønsker før du bekrefter din bestilling.

Hvis du har en klage på ordren som er levert, kan den rettes til oss her.